REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO CRAFTYCLIMBING.PL
Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym
może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący
ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym,
w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te
powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres
Sprzedającego
CRAFTY CLIMBING Mariusz Robak ul. Czytankowa 14/4, 51-173 Wrocław.
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
REGULAMIN
§1 Definicje
1. Adres pocztowy -
imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku
miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub
lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i
numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
2. Adres reklamacyjny:
CRAFTY
CLIMBING
Mariusz Robak
ul.
Czytankowa 14/4
51-173 Wrocław
3. Cennik dostaw: znajdujące się pod adresem craftyclimbing.pl/dostawa zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów
4. Dane kontaktowe::
CRAFTY CLIMBING
Mariusz Robak
ul. Czytankowa 14/4
51-173 Wrocław
Email:
info@craftyclimbing.com
Telefon: +48 603 818 110
5.
Dostawa –
rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku
dostaw
znajdującym pod adresem craftyclimbing.pl/dostawa
6.
Dowód zakupu –
faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów
i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi
przepisami prawa.
7.
Karta produktu –
pojedyncza podstrona
sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
8.
Klient –
pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a
posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u
Sprzedającego
zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9.
Kodeks cywilny –
ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
10.
Kodeks dobrych praktyk
– zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o
których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
11.
Konsument –
pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
dokonująca u
Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
12.
Koszyk –
lista produktów sporządzona z oferowanych w
sklepie produktów na
podstawie wyborów
Kupującego.
13.
Kupujący –
zarówno
Konsument, jak i Klient.
14.
Miejsce wydania rzeczy
– adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez
Kupującego.
15.
Moment wydania rzeczy –
moment, w którym
Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba
trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
16. Platforma internetowa ODR – unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr
17.
Płatność –
metoda dokonania zapłaty za
przedmiot umowy i dostawę wymieniona
pod adresem
craftyclimbing.pl/platnosci
18. Podmiot
uprawniony
– podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu
sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi
zmianami.
19.
Prawo konsumenckie –
ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
20.
Produkt –
minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia,
a która podana jest w
sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy
określeniu jego ceny (cena/jednostka).
21.
Przedmiot umowy –
produkty i dostawa będące przedmiotem
umowy.
22.
Przedmiot świadczenia
– przedmiot umowy.
23. Punkt odbioru –
miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu
udostępnionym przez
Sprzedającego w sklepie.
24, Rejestr UOKiK – rejestr podmiotów uprawnionych prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami i dostępny pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych....
25.
Rzecz –
rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
26.
Sklep –
serwis internetowy dostępny pod adresem
craftyclimbing.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
27.
Sprzedający:
Dane firmy:
Mariusz Robak
ul. Czytankowa 14/4
51-173 Wrocław
NIP: 6652786142
REGON:
zarejestrowany i widoczny w ewidencji CEIDG.
KONTO BANKOWE mBank:
28.
System –
zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
29.
Termin realizacji –
podana na
karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych.
30.
Umowa –
umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu
Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku
Konsumentów
i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23
kwietnia 1964 roku w przypadku
Kupujących.
31.
Wada – zarówno wada
fizyczna
, jak i wada prawna.
32.
Wada fizyczna – niezgodność
rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:
a.
nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna
mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
przeznaczenia;
b.
nie ma właściwości, o których istnieniu
Sprzedający
zapewnił Konsumenta,
c.
nie nadaje się do celu, o którym
Konsument
poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie
zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d.
została
Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
e.
w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia,
jeżeli czynności te zostały wykonane przez
Sprzedającego lub osobę
trzecią, za którą
Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta,
który postąpił według instrukcji otrzymanej od
Sprzedającego;
f.
nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub
jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie
swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy
sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego
przedstawia się jako producent, chyba że
Sprzedający zapewnień tych nie
znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na
decyzję
Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została
sprostowana przed zawarciem
umowy.
33.
Wada prawna –
sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest
obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub
rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
34. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne
1.
Umowa zawierana jest w
języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2.
Miejsce wydania rzeczy musi
znajdować się na terytorium
Rzeczpospolitej
Polskiej.
3.
Sprzedający jest
zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od
wad.
4.
Wszystkie ceny
podawane przez
Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są
cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny
produktów nie zawierają kosztu
dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
5.
Wszelkie terminy liczone są
zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego
dnia, a
jeżeli początkiem terminu oznaczonego
w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia,
w którym to zdarzenie nastąpiło.
6.
Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie
wszelkich istotnych postanowień
umowy w celu uzyskania dostępu do tych
informacji w przyszłości następuje w postaci:
a.
potwierdzenia
zamówienia poprzez wysłanie na
wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie
odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza
odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu
i wzorca odstąpienia od umowy;
b.
dołączenia do zrealizowanego
zamówienia, wysłanego
do wskazanego
miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu,
informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru
formularza odstąpienia od umowy.
7.
Sprzedający
informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów
znajdujących się w sklepie.
8. Płatności są obsługiwane przez spółkę Blue Media S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Haffnera 6, kod pocztowy: 81-717, KRS: 0000320590, operatora serwisu płatności BlueMedia.
9. W przypadku płatności kartami kredytowymi, w Sklepie dostępne są następujące rodzaje kart: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
10.
Sprzedający
nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków
porozumiewania na odległość, a
Kupujący poniesie jej koszty w wysokości
wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz
określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
11.
Sprzedający
zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność
działania
sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza,
FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub
nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach
o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm
trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek:
Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne
wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu
craftyclimbing.pl, należy je wszystkie wyłączyć.
12.
Kupujący
może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu
ułatwienia procesu składania kolejnego
zamówienia. W tym celu Kupujący
powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta.
Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez
Kupującego, który ma
obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem
osób trzecich.
Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania,
aktualizacji danych oraz usuwania konta w
sklepie.
13.
Sprzedający
stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
14.
Kupujący zobowiązany jest do:
a.
niedostarczania i
nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne
prawa osób trzecich,
b.
korzystania ze sklepu
w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie
określonego oprogramowania lub urządzeń,
c.
niepodejmowania
działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej
informacji handlowej (spam),
d.
korzystania ze sklepu
w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego,
e.
korzystania z
wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego
użytku osobistego,
f. korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
1.
Zamówienia
można składać 24 godziny na dobę.
2.
W celu złożenia
zamówienia Kupujący
powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być
wielokrotnie powtarzana:
a.
dodanie do
koszyka produktu;
b.
wybór rodzaju
dostawy;
c.
wybór rodzaju
płatności;
d.
wybór
miejsca wydania rzeczy;
e.
złożenie w
sklepie zamówienia poprzez
użycie przycisku „Zamawiam i płacę”.
3.
Zawarcie
umowy z Konsumentem następuje z
chwilą złożenia
zamówienia.
4. Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego lub przy płatnościach kartą od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
5.
Zawarcie
umowy z Klientem następuje z
chwilą przyjęcia
zamówienia przez Sprzedającego, o czym
informuje on
Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
6.
Realizacja
zamówienia Klienta płatnego za
pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu
umowy, a zamówienia
płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zawarciu
umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
7.
Realizacja
zamówienia Klienta może być
uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości
zamówienia
lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia
lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem
(płatnego przy odbiorze).
8.
Wysłanie
przedmiotu umowy następuje w terminie
określonym na
karcie produktu, a dla zamówień złożonych z
wielu
produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów.
Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji
zamówienia.
9. Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6b.
§4 Prawo do odstąpienia od umowy
1.
Konsumentowi,
przysługuje na podstawie art. 27
Prawa konsumenckiego prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34
Prawa
konsumenckiego
.
2.
Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi
14 dni od
momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Konsument może
złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do
Prawa
konsumenckiego
, na formularzu dostępnym pod adresem craftyclimbing.pl/zwroty lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
4. Sprzedający
niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy
i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
5.
W przypadku odstąpienia od umowy,
umowa jest
uważana za niezawartą.
6.
Konsument
ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7.
Konsument
odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt.
8.
Konsument nie
ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie
przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody
lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art.
21 ust. 1.
Prawa konsumenckiego.
9.
Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem
umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10.
Sprzedający
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
o odstąpieniu od umowy złożonego przez
Konsumenta zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a
jeżeli
Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez
Sprzedającego, Sprzedający nie
zwróci
Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego
.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Konsumenta lub Klienta.
12.
Sprzedający
może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13.
Konsumentowi zgodnie
z art 38
Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od
umowy:
a.
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi
Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
b.
w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c.
w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz
ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d.
w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e.
w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które
po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone
z innymi rzeczami;
f.
w której
przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g.
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą
Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5 Rękojmia
1.
Sprzedający na
podstawie art. 558§1
Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
odpowiedzialność wobec
Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych
(rękojmia).
2.
Sprzedający
ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art.
556
Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
3.
W przypadku umowy z
Konsumentem jeżeli wada
fizyczna
została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania
rzeczy
, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa
na
Konsumenta.
4.
Konsument jeżeli
rzecz sprzedana ma
wadę, może:
a.
złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b.
złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający
niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już
wymieniona lub naprawiana przez
Sprzedającego albo Sprzedający
nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia
wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
5.
Konsument,
może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedającego usunięcia wady żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia
wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu
ze sposobem proponowanym przez
Sprzedającego, przy czym przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie narażałby
Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
6.
Konsument
nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
7.
Konsument jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, może również:
a.
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
b.
żądać usunięcia wady.
8.
Sprzedający
jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta.
9.
Sprzedający
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie
do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest
niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do
zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
10.
W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana,
Konsument
może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po
dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest
ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej
albo może żądać od
Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i
ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie
niewykonania obowiązku przez
Sprzedającego, Konsument jest
upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo
Sprzedającego.
11.
Konsument,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedającego
dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu
na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez
Konsumenta
byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz
Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie
niewykonania obowiązku przez
Sprzedającego Konsument jest upoważniony do
odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo
Sprzedającego.
12.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi
Sprzedający, za
wyjątkiem sytuacji opisanej w
§5 pkt 10.
13.
Sprzedający
obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany
rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14.
Sprzedający
w
terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art. 561
5
kodeksu
cywilnego
:
oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy
na wolną od wad, żądania usunięcia wady.
Sprzedający
w
terminie trzydziestu dni (art. 7a
prawa
konsumenckiego
)
ustosunkuje się do każdego innego oświadczenia
Konsumenta,
którego nie dotyczy określony w
kodeksie
cywilnym
termin
czternastu dni.
W
przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione
oświadczenie lub żądanie
Konsumenta..
15.
Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch
lat
od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem
sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku
od momentu wydania
rzeczy Konsumentowi.
16.
Roszczenie
Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę
rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia
stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat
od
momentu wydania
rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży
jest rzecz używana przed upływem roku
od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17.
W przypadku, kiedy określony przez
Sprzedającego
lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch
lat od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego
terminu.
18.
W terminach określonych w
§5
pkt
15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od
umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli
Konsument
żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do
złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się
z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19.
W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym
jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień,
przysługujących
Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu
prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do
postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
tytułu rękojmi, przysługujących
Konsumentowi, zaczyna biec od dnia
odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub
bezskutecznego zakończenia mediacji.
20.
Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za
wady
prawne
rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt
15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument
dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o
istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym
orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
21.
Jeżeli z powodu wady rzeczy
Konsument złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać
naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o
istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które
Sprzedający
nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów
zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia
rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich
korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów
procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach
ogólnych.
22.
Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza
wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli
Sprzedający wadę podstępnie
zataił.
23. Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§6 Polityka prywatności oraz
bezpieczeństwo danych osobowych
1.
Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez
Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
2.
Sprzedający
zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”.
3. Kupujący podając przy
składaniu zamówienia swoje dane osobowe
Sprzedającemu wyraża zgodę na
ich przetwarzanie przez
Sprzedającego w celu realizacji złożonego
zamówienia.
Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
4. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: craftyclimbing.pl/strona/polityka_prywatnosci
§7 Postanowienia końcowe
1.
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu
naruszenia praw
Kupującego. Nie może być również w ten sposób
interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części
regulaminu z obowiązującym prawem
Sprzedający deklaruje bezwzględne
podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego
przepisu regulaminu.
2.
O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani
Kupujący
będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub
zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed
wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu
dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
3.
Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla
Kupującego
w zakładce regulamin (craftyclimbing.pl/regulamin). W trakcie
realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej
Kupującego
obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia.
Za wyjątkiem sytuacji, kiedy
Konsument uzna go za mniej korzystny od
aktualnego i poinformuje
Sprzedającego o wyborze aktualnego jako
obowiązującego.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.
W ostateczności sprawę rozstrzyga sad właściwy miejscowo i rzeczowo.